نوشته شده توسط : کرج تیزر

شما برای عکاسی باید از ایده های جدید پیروی کنید تا عکس ثبت شده تکراری و خسته کننده نشود. در مقاله قبل ما به بررسی ایده های خلاقانه جدید برای عکاسیپرداختیم . در ادامه به بررسی چند ایده دیگر نیز می پردازیم.

ایجاد یک سری عکس

حتی اگر نمی‌خواهید یک پروژه عکس – در هر روز انجام دهید، هنوز هم چیزهای زیادی برای ایجاد یک سری عکس – معمولا با یک موضوع اساسی وجود دارد. برای عکاسی از ۲۵ عکس خیابانی مختلف با رنگ سبز در همه آن‌ها خود را به چالش بکشید. یا، همین موضوع را تحت شرایط آب و هوایی و زمان ممکن ثبت کنید.

شما می‌توانید فراتر بروید و یک سری عکس را ثبت کنید – رشته‌ای از تصاویر مستند سازی ساختمان ، یا تغییر یک درخت در طول فصول. داستان‌های بسیاری وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود، نه همه آن‌ها می‌توانند در یک تصویر واحد جا بگیرند.

مرور عکس های قدیمی

شما می توانید در برخی از موارد که ایده ایی برای عکاسی ندارید به عکس های قدیمی خود رجوع کنید و با الهام گرفتن از آن ها عکس های جدیدی را ثبت نمایید

تمرین عکاسی

یکی از چیزهای خوب در مورد عکاسی انتزاعی این است که سوژه این است که شما نیازی به رفتن به هر جایی برای تمرین آن ندارید. مانند عکاسی ماکرو، گرفتن عکس‌های انتزاعی خوب تقریبا در هر جایی ممکن است – شما فقط باید به شیوه‌ای کم‌تر به دنیا نگاه کنید. عکس‌های انتزاعی “هیچ چیز کنار نور، اشکال و رنگ” نیستند. این چیزی است که آن‌ها را انعطاف‌پذیر می‌سازد.

در همان نزدیکی منتظر موقعیت‌های جدید باشید.

ممکن است احساس کنید که تمام نقاط محلی برای عکاسی را خسته کرده‌اید، اما به ندرت اتفاق می‌افتد. اگر شما یک عکاس منظره هستید، همه آبشارها و جنگل‌های خود را در یک حرکت کوتاه از خانه خود در نظر دارید؟  پارک‌ها یا ساختمان‌های جالب آنجا هستند که هنوز آن‌ها را به عنوان پس‌زمینه امتحان نکرده اید؟ در هر دو مورد، پاسخ این است که شما قطعا خواهید توانست مکان‌های جدیدی برای عکاسی پیدا کنید که هنوز آن را بررسی نکرده‌اید.

انجام کارهای خلاقانه

تنها یک لنز پرایم را برای یک روز عکاسی انتخاب کنید، یا فقط تصاویر عمودی بگیرید. محدودیت خاص می‌تواند چیزی باشد، منطقی یا نامعقول. تمام مدت در یک مکان بایستید، یا تمام عکس‌های خود را بدون نگاه به LCD و یا منظره یاب عکس بگیرید.

رفتن به مناطق تاریک آسمان

اگر از عکاسی منظره لذت می‌برید اما نمی‌توانید مکان‌های زیادی نزدیک برای عکاسی پیدا کنید، جایی با آسمان تیره‌تر و عکاسی از کهکشان راه شیری را در نظر بگیرید. این مطمئنا برای همه ممکن نیست، یا حداقل می‌تواند راه زیادی برای رانندگی داشته باشد، اما ممکن است برای شما امکانپذیر باشد.

تغییر فصل‌ها – از جمله تعطیلات و رویدادهای دیگر برای عکاسی عالی هستند، بدون توجه به نوع عکاسی، عکاسان منظره می‌توانند بعد از تغییر برگ‌ها در پاییز، رنگ‌های شگفت انگیزی را دنبال کنند. عکاسان پرتره می‌توانند عکاسی با موضوع فصل را انجام دهند، و عکاسان خیابانی در طول سال بسیاری از جشن‌ها و چراغ‌های مختلف را برای عکاسی پیدا خواهند کرد. عکاسان حیات وحش می‌توانند به دنبال مهاجرت حیوانات و رفتارهای متفاوت در طول سال باشند.

امیدواریم که این روش ها به شما در جهت عکاسی بهتر کمک کند. شما در عکاسی هیچ قانون بازدارنده ای ندارید تا آنجا که ممکن است عکاسی کنید و خود را برای چالش های پر هیجان آماده کنید

 

منبع : عکاسی صنعتی در کرج



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

اگر به دنبال ایده‌ های عکاسی هستید ، فهرست زیر برای شما در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از عکاسان اغلب خود را در یک مسیر خلاقانه از زمان می‌یابند، یا آن‌ها فقط می‌خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند و نه انواع عکاسی را. ایده‌های جمع‌آوری‌شده در زیر مفید خواهند بود، به شما کمک می‌کنند از عکاسی لذت ببرید و تکنیک‌های جدید جالب را در طول مسیر تمرین کنید.

 یک ژانر متفاوت را امتحان کنید

یکی از آسان‌ترین کارها که می‌توانید انجام دهید این است که اگر به دنبال یک هیجان هستید، یک ژانر کاملا جدید از عکاسی را امتحان کنید. اگر شما یک عکاس منظره هستید، عکاسی از پرتره‌ها را امتحان کنید. اگر شما یک عکاس مراسم عروسی هستید، برخی از صحنه‌های معماری را برای ثبت پیدا کنید. عکاسی با میکروسکوپ، عکاسی زیر آب و غیره را نیز امتحان کنید. ما یک فهرست کامل از ژانرهای عکاسی مهم داریم که ممکن است ایده‌هایی برای شما ارائه کنند.

یا فقط سعی کنید در داخل ژانری که قبلا آن را ترجیح می‌دهید، خارج شوید. اگر شما یک عکاس حیات وحش هستید، به دنبال حیواناتی بگردید که معمولا از آن‌ها عکس می‌گیرید. اگر شما یک عکاس پرتره هستید، سعی کنید پرتره غریبه‌ها را به جای مشتری و یا افرادی که قبلا می‌شناسید ارائه کنید. از روال معمول خود خارج شوید و هر بار مهارت‌های خود را بهبود خواهید داد.

پروژه های جدید روزانه و هفتگی را برای خود آغاز نمایید. هر روز عکاسی کنید و نتایج هفتگی را بررسی نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

از لنزهای مختلف برای عکاسی استفاده کنید برای هر ژانر عکاسی از لنزهای مختلف استفاده کنید تا تنوع کاری زیادی را برای خود بوجود بیاورید.

عکاسی ماکرو را انجام دهید

عکاسی ماکرو بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که مردم مایل به فکر کردن هستند. شما به یک لنز ماکرو گران‌قیمت نیاز ندارید – فقط تجهیزاتی که دارید، به اضافه یک لوله اضافی. حتی یک لنز پرایم mm50 و یک تیوب کوچک قرار است شما را به تصاویر بسیار نزدیک تبدیل کند، اگر چه مدتی طول می‌کشد تا تکنیک‌های مناسب برای عکاسی ماکرو را یاد بگیرید.

اگر شما قابلیت‌های بیشتری نسبت به یک لوله اضافی می‌خواهید، می‌توانید لنزهای ماکروی ارزان تری پیدا کنید که تنها فوکوس دستی قدیمی، ثالث، یا دستی دارند. در هر صورت، از گرفتن قابلیت‌های ماکرو در پایان پشیمان نخواهید شد. این یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز در تقریبا هر مکان و زمان در روز است.

از رنگ های مختلف در عکاسی استفاده نمایید. با این کار از چگونگی تاثیر رنگ در عکاسی بیشتر از قبل الهام خواهید گرفت.

نورپردازی خلاقانه و فلاش روشن را امتحان کنید

اگر با فلاش عکس می‌گیرید، احتمالا سعی دارید آن را به روش “درست” انجام دهید – بازتاب آن از دیوارها و یا سقف، پخش آن برای جلوگیری از سایه‌های تند، و با دقت آن را با نور محیط متعادل کنید. تا آنجا که ممکن است منطقی باشد، تنها سطح پتانسیل خلاقانه فلاش را خراش می‌دهد.

چاپ یک کتاب از عکس‌ها

بسیاری از عکاسان تمایل دارند بیشتر عکس خود را چاپ کنند. گاهی اوقات، به این دلیل است که زمان یا فضای کافی برای قرار دادن یک عکس چاپی ندارند. گاهی اوقات، این فقط یک مساله قیمت است؛ یک چاپ خوب، به خصوص با یک کادر، می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد. یک چاپ خوب هم از این لحاظ بدتر است.

آزمایش با تنظیمات “اشتباه”

هیچ‌کس نباید با سرعت شاتر ۵ ثانیه‌ای، یا عکس‌های ماکرو در ۲۸f / با عمق ناموجود میدان عکس بگیرد.

در حقیقت، تنظیمات “اشتباهی” زیادی وجود دارند که فقط برای تصاویر عادی کار نمی‌کنند. خوب است اگر هدف شما این است که یک عکس کاملا شارپ به دست آورید که سوژه شما را به روش استاندارد ارائه می‌کند. با این حال، گاهی آزمایش با تنظیمات دوربین غیر معمول به شما نتیجه بهتری نسبت به روش دیگر می‌دهد

 

منبع :کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

در سطح فنی، رنگ می‌تواند پیچیده باشد؛ اما در سطح هنری، آن یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک تصویر است، بر احساسات و علایق متفاوت از هر عنصر دیگر عکاسی تاثیر می‌گذارد. این مقاله مفاهیم رنگ و روابط رنگ، از جمله چگونگی استفاده از آن‌ها برای گرفتن بهترین عکس‌های ممکن را معرفی می‌کند.

رنگ گرم در مقابل رنگ‌های سرد

از لحاظ شناخت کلی دو نوع دسته اصلی رنگ وجود دارد،تاثیر رنگ گرم و تاثیر رنگ سرد. رنگ‌های گرم شامل قرمز، نارنجی و زرد هستند در حالی که رنگ‌های سرد شامل سبز، آبی و بنفش هستند. دو دسته از رنگ‌ها حالت خود را دارند، و به شما کمک می‌کند از خودتان بپرسید در چه زمانی در حال عکاسی از آن‌ها هستید اگر می‌خواهید که چگونه عکس‌های خود را بهینه کنید.

رنگ‌های گرم فعال‌تر هستند و از نظر احساسی حس بیشتریرا منتقل می کنند. آن‌ها با جلب توجه به طرف بیننده هجمو می برند. به طور کلی، رنگ‌های گرم کم‌تر از رنگ‌های سرد هستند، بنابراین تصویری که حتی یک بخش کوچک از گرما را داشته باشد می‌تواند برجسته باشد. این یکی از دلایلی است که چرا عکس‌ها در هنگام غروب و طلوع خورشید و همچنین رنگ‌های پاییزی به همان اندازه که هستند محبوب هستند.

رنگ‌های سرد، از طرف دیگر، آرام‌تر و ملایم‌تر هستند. آن‌ها در پس‌زمینه محو می‌شوند، به خصوص اگر یک رنگ گرم در همان نقطه ظاهر شود. به طور کلی، آن‌ها درجه توجه یکسانی را به عنوان یک رنگ گرم جذب نمی‌کنند، هر چند که قطعا چیز بدی نیست. رنگ‌های گرم می‌توانند برتری داشته باشند؛ رنگ‌های سرد به احتمال زیاد آرامش‌بخش و آرام به نظر می‌رسند. بسیاری از طبیعت از رنگ‌های سرد ساخته شده‌است، هر چند غروب و طلوع خورشید حتی می‌تواند یک چشم‌انداز آبی را طلایی کند.

قرمز

به عنوان یکی از قویترین رنگ‌ها در طبیعت به شمار می رود، رنگ قرمز برای عکاسان بسیار مهم است. با تداعی معانی تاریخی بین رنگ قرمز و احساسات شور و هیجان، تعجبی ندارد که این یک رنگ بسیار فعال است. همچنین می‌تواند برای برخی از تصاویر خیلی سخت باشد؛

نارنجی

در مقایسه با رنگ قرمز، نارنجی یکی از رایج‌ترین شکل در طبیعت است.این رنگ فقط در غروب وجود ندارد بلکه در بسیاری از دبگر نقاط طبیعت نمایان است. رنگ قهوه‌ای معمولا فقط یک رنگ تیره‌تر از نارنجی است و همیشه در طبیعت به نظر می‌رسد.

زرد

زرد درخشان‌ترین رنگ در این طیف است، به خصوص وقتی که به خودی خود ظاهر می‌شود و نه ترکیبی با نارنجی یا سبز. با این حال، این رنگ ترکیبی است که بیشتر در دنیا می‌بینیم. حتی گیاه سبز روشن و غروب نارنجی روشن تقریبا همیشه یک جز زرد دارند.

سبز

هر چند آبی رایج‌ترین رنگ در طبیعت است، به لطف دریا و آسمان، سبز تنها چیزی است که ما با زندگی می‌شناسیم. سیستم‌های بصری ما سایه‌های بیشتری از سبز را نسبت به هر رنگ دیگری تشخیص می‌دهند. بنابراین، عکس‌های شما می‌توانند شامل سایه‌های سبز، سبز روشن، و تقریبا انواع مختلف آن باشند.

آبی

یکی از اولین افرادی که در مورد رابطه بین تاثیر رنگ‌ها و احساسات نوشت گوته بود، او در سال ۱۸۱۰ از رنگ‌ها انتخاب کرد که در آن او گفت “آبی” ما را به دنبال آن می‌کشد ” دیدگاه متداول امروز چندان متفاوت نیست. شاید این موردی است که در آن سنت هنری به واقعیت رسیده باشد، اما شاید چیزی برای آن وجود داشته باشد. هر چه باشد، رنگ آبی مستقیما با فاصله در دنیای واقعی مرتبط است.

بنفش

بنفش، شاید نادرترین رنگ برای دیدن در شکل خالص آن در طبیعت باشد، که معمولا تنها در غروب و یا غروب بسیار ویژه‌ای یافت می‌شود. اگر چه از لحاظ تاریخی مرتبط با سلطنت و ثروت، رنگ بنفش در عکاسی بسیاری از همان معانی ضمنی را به رنگ آبی می‌گیرد؛ در واقع، این رنگ عموما در دنیا به عنوان یک مخلوط با آبی، شکل می‌گیرد و یک رنگ بنفش – آبی را در آسمان و یا دریا شکل می‌دهد.

روابط بین رنگ ها

همانطور که چند بار در این مقاله ذکر شد، تفاوت بین رنگ‌های گرم و سرد یک موضوع مهم است. هنگامی که هر دو نوع به وضوح در یک عکس ظاهر می‌شوند، آن‌ها یک کنتراست رنگی قوی را شکل می‌دهند که می‌تواند نقطه کانونی منافع باشد و حتی می توان فوکوس بهتری را انجام داد.

در تئوری رنگ کلاسیک، هر رنگ سرد مکمل یک رنگ گرم است و بالعکس. قرمز و سبز مکمل آن هستند؛ بنابراین نارنجی و آبی و همچنین زرد و بنفش هستند.

تاثیر رنگ یکی از عمیق‌ترین موضوعات عکاسی است، اما احساسات به قدری قوی است که ارزش تلاش برای فکر کردن در مورد خصوصیات خود را هر زمان که ممکن است، دارد

 

منبع : عکاسی صنعتی در کرج



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

یکی از جنبه های DSLR که می تواند گیج کننده باشد، یادگیری نحوه ی دستیابی به یک تمرکز شدید است، زیرا شما گزینه های چندگانه برای تنظیم نقطه تمرکز با دوربین پیشرفته را دارد. شما همچنین تقریبا قطعا گزینه ای برای تمرکز به صورت خودکار یا دستی خواهید داشت.
این چند راهنمایی را برای تشخیص نحوه استفاده از ویژگی های مختلف DSLR برای دستیابی به تمرکز تیز و نقطه کانونی مناسب، امتحان کنید.

خیلی نزدیک به موضوع

یکی از دلایل اصلی فوکوس اتوماتیک دوربین DSLR این است که شما فورا به این موضوع نزدیک می شوید. برای فوکوس اتوماتیک هنگامی که شما نزدیک هستید، می توانید نتیجه تیز را بدست آورید، مگر اینکه شما از لنز ماکرو استفاده می کنید. با یک نوع معمولی از لنز DSLR، شما باید دورتر از موضوع حرکت کنید یا شما می توانید با یک تمرکز تاریک به پایان برسید.

اجتناب از نور مستقیم که باعث برانگیختگی می شود

انعکاس های شدید می تواند فوکوس خودکار DSLR را به شکست یا سوء تفصیل در مورد موضوع تبدیل کند. منتظر بازتابی برای کاهش یا تغییر موقعیت، به طوری که انعکاس کمتر برجسته است. یا استفاده از یک چتر و یا پخش برای کاهش شدت نور که در معرض موضوع است.

نور کم باعث می شود شرایط تراکم دشوار باشد

هنگام عکسبرداری در نور کم، ممکن است مشکلات فوکوس اتوماتیک داشته باشید. سعی کنید دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا دوربین DSLR بتواند زمان کافی برای پیش فوکوس روی سوژه هنگام عکسبرداری در نور کم داشته باشد

الگوهای متضاد می توانند سیستم های خودکار فوکوس را فریب دهند

اگر عکس بگیرید که در آن موضوع لباس پوشیدنی با یک الگوی بسیار متضاد داشته باشد، مانند نوار های نور و تاریک، دوربین می تواند به درستی فوکوس اتوماتیک را در مورد موضوع سوق دهد. باز هم، می توانید سعی کنید تا در این زمینه پیش زمینه تمرکز کنید تا این مشکل را حل کنید. پیش فوکوس به زمان بیشتری برای تمرکز دوربین می دهد.

سعی کنید با استفاده از تمرکز نقطه

هنگام فوکوس کردن یک موضوع در پس زمینه با چندین شیء در پیش زمینه می توانید از فوکوس خودکار دوربین DSLR استفاده کنید. احتمالا دوربین احتمالا فوکوسخودکار در اشیای پیش زمینه را امتحان خواهد کرد. شما باید با کشیدن یک شی تقریبا همان فاصله ای از شما و موضوع، دکمه شاتر را تا نیمه و پیش فوکوس نگه دارید، اما از اشیاء پیش زمینه دور هستید.

دکمه شاتر را نگه دارید و فریم عکس را تغییر دهید به طوری که در حال حاضر موضوع را در موقعیتی که می خواهید قرار دهید. سپس عکس بگیرید، و موضوع باید در فوکوس باشد. شما همچنین می توانید نوع مکانی فوکوس خودکار مکانیزم را تغییر دهید تا مطمئن شوید که دوربین DSLR روی موضوع مورد نظر تمرکز می کند

 

منبع : عکاسی صنعتی در کرج



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

همانطور که بسیاری از مردم تصور می‌کنند عکاسی با نور کم لزوما فقط عکاسی از شب نیست، ممکن است مقادیر متفاوتی از نور ناشی از منابع مختلف وجود داشته باشد و هرچه کم‌تر از نور روز در بیرون باشد، نور کم را در نظر می‌گیریم.
عکاسی در فضای داخلی بدون نور محیط (مانند بسیاری از خانه‌های ما)و همچنین نوری که در شب به سختی در چشم ما قابل‌مشاهده است، هم چنین به عنوان نور کم در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله، نکاتی درباره نحوه عکاسی در محیط‌های با نور کم و چه در داخل خانه و چه در فضای باز ارائه خواهیم داد.

سه سطح نور کم

قبل از اینکه جلوتر برویم، اجازه دهید ابتدا سطوح مختلف نور کم را شناسایی کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کنیم تا بتوانیم به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کنیم. اگرچه دسته‌بندی کردن مقدار نور بسیار سخت است، به دلیل این واقعیت که گستره وسیعی از نور بین رنگ‌های روشن وجود دارد، به خاطر ساده‌تر کردن توضیح و اشاره به آن، آن را به سه دسته تقسیم می کنیم:

قابل‌مشاهده: در نور روز، زمانی که در مناطق سایه پشت ساختمان‌ها، زیر درختان بزرگ یا پل‌ها قرار می‌گیرید.

نور کم: بعد از غروب آفتاب، وقتی که هنوز می‌توانید همه چیز را در اطراف خود ببینید، اما می‌توانید بگویید که تاریک می‌شود و یا وقتی در خانه هستید.

تاریک: در شب، زمانی که تنها می‌توانید روشن‌ترین اشیا را ببینید.

عکاسی نور کم: شرایط مرئی

آیا شما وضعیتی داشته‌اید که در طول روز در سایه هستید و سعی دارید یک عکس بگیرید؟ این یکی از مشکلاتی است که معمولا عکاسان مبتدی دارند. چون نمی توانند درک کنند چرا تصاویر تار شده‌اند. گاهی، تصاویر روی LCD عقب دوربین بسیار خوب به نظر می‌رسد، اما وقتی در نهایت آن‌ها را روی صفحه کامپیوتر مشاهده می کنیم، همه آن‌ها کمی تار خواهند شد.

حتی اگر شما ممکن است فکر کنید که وقتی در یک منطقه سایه هستید، نور کافی وجود دارد، در واقع، ممکن است نور کافی برای دوربین وجود داشته باشد تا به طور موثر تصویر را ثبت کند. بسته به تنظیمات دوربین شما ممکن است دو پیامد وجود داشته باشد: شما یک تصویر تار خواهید داشت و ممکن است در تصویر شما نویز زیادی وجود داشته باشد.

عکاسی با نور کم: شرایط نور کم

اجازه دهید به یک وضعیت پیچیده تری برویم، که در آن مقدار نور پس از غروب آفتاب کم می‌شود و یا شما در محیط کم‌نور عکاسی می‌کنید. بدیهی است، اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که دیافراگم خود را باز کرده و ایزو را افزایش دهید. اما پس از آن به نقطه‌ای رسیدید که در آن منقضی شده و پیش از این به بالاترین ایزوی خود رسیده باشید که با آن راحت هستید و هنوز قادر به گرفتن عکس‌های شارپ نیستید. پس شما چه کار می‌کنید؟

تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید!

فقط تا جایی که می‌توانید تمرین کنید.

عکاسی با نور کم بسیار سرگرم‌کننده است و شما قطعا باید با دوربین خود در شرایط نوری مختلف بازی و تجربه کنید. اگر یاد بگیرید چطور با نور کم عکس بگیرید، یک فرصت دارید تا عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید که در مقایسه با تصاویر روزمره در روز، احساس متفاوتی نسبت به آن‌ها دارند

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

در عکاسی نوین و با دوربین های دیجیتالی شاید بشود گفت که مشکلات قدیم حل شده است اما مشکلاتی جدید بوجود آمده است که ما در این قصد داریم گوشه ای از این مشکل ها را برای شما بیان کنیم

مشکل شماره ۱: آیا تغییر لنزها منجر به گرد و غبار در سنسور دوربین می شود؟

در مورد “گرد و غبار” (ذرات کوچکی از گرد و غبار که می توانند روی سنسور دوربین شما فرود بیایند و نقاطی را در تصاویر ایجاد کنند) گفته شده است که بسیاری از عکاسان DSLR و عکاسان بدون عینک در مورد تغییر لنز به نظر می رسد. با این حال قادر به استفاده از بهترین لنز برای هر عکس خاص یکی از بهترین جاذبه های DSLR است.
نگران نباشید لنزها را تغییر دهید، اما لازم است چند اقدام احتیاطی انجام دهید. همیشه دوربین را خاموش کنید، زیرا این کار هیچ اتفاقی را از سنسور که می تواند ذرات گرد و غبار را جذب کند حذف می کند. در صورت امکان، در هنگام تغییر لنز، یک محلول بدون گرد و غبار و غیر بادی نیز انتخاب کنید. اگر این امکان پذیر نیست، حداقل خود را از باد محافظت کنید.
بعد، لنز جایگزین را آماده کنید تا جا بیفتد، بنابراین نباید وقت خود را با دوربین داخلی در معرض آلودگی قرار دهید. در نهایت، هنگام تغییر لنز، لنز دوربین را به سمت پایین پایین می اندازد تا خطر لرزش هر چیزی را به داخل آن برساند.

مشکل شماره ۲: آیا باید از یک فیلتر نورپردازی بر روی لنز استفاده کنم؟

فیلترهای اشعه ماوراء بنفش دارای دو شغل هستند. یکی این است که رنگ سرد و کمی رنگ آبی را که ممکن است در بعضی از عکسهایتان مشاهده کنید، به ویژه در سایه ای که در زیر آسمان آبی دیده می شود، کاهش دهید. با استفاده از توانایی های تعادل رنگ سفید پیشرفته دوربین های امروز، این نسبت کمتر از زمانی است که عکاسان از فیلم ها (به ویژه فیلم های اسلاید) استفاده می کردند.
با این حال، فیلترهای اشعه ماوراء بنفش نقش دوم، حفاظت از عنصر جلو از لنز از خش های تصادفی است. اگر دوربین شما به طور دائم در یک استودیو منظم ساکن باشد، ممکن است مسئله ای نباشد، اما اگر اکثر عکاسی خود را در فضای باز عالی انجام دهید مطمئنا خواهید بود. جایگزینی یک فیلتر خیلی ارزانتر از نوشتن یک لنز است!

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

در عکاسی، مهم‌ترین عکس ها آن‌هایی هستند که به طور خاص توجه ما را به خود جلب می‌کنند. روش هایی برای بهبود عکاسی وجود دارن که با تمرین زیاد شما می توانید عکس های خود را بهبود ببخشید.
شما در کنار دانش عکاسی باید تجربه مفید هم داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو عکس های خود را ارتقا داده و کاری کنید که مورد توجه دیگران قرار گیرند.

تم

مهم‌ترین گام اولیه داشتن نوعی موضوع برای کار شما است (شما حتی می‌توانید آن را یک “پروژه” بنامید). و هر چه دقیق‌تر، بهتر! به عنوان مثال، ما می‌توانیم  وقت خودمان را به گرفتن عکس از پرندگان اختصاص دهیم، اما اگر یک موضوع در این موضوع ایجاد کنیم، عکس‌های ما ذاتا بهتر خواهند بود، زیرا آن‌ها از طریق یک چیز مشترک مرتبط هستند. برای مثال، فرد می‌تواند الگوهای مهاجرت پرنده را مطالعه و عکاسی کند، یا شاید از مشکلات اکولوژیک ناشی از جمعیت پرندگان عکس بگیرد. با چنین موضوعاتی، انواعی از موقعیت‌ها که معمولا هنگام فکر کردن درباره تصاویر پرندگان به ذهن نمی‌رسد، ممکن است پدیدار شوند و کارتان را جالب‌تر جلوه دهند.

مکان

مکان بسیار مهم است – این جایی است که شما عکاسی می‌کنید. مطالعه و یادگیری بهترین لحظات و بهترین حالت نور و یا احتمالات بزرگ متفاوت زدن زوایا و بهترین لنزهای برای استفاده برای این مکان خاص در ایجاد تصاویر خیره‌کننده بالقوه بسیار مهم خواهد بود. همچنین باید مکان  خود را به خوبی بشناسید تا با زمان خود کارآمد باشید – هرچه بیشتر بدانید، سریع‌تر و آسان‌تر می‌توانید یک پروژه را اجرا کنید. در انتخاب لنزها باید موضوع / پروژه خود را در نظر بگیرید، چون بسته به رویکرد شما، چیزهایی مانند زاویه دید، فاصله کانونی و حداکثر دیافراگم ممکن است متفاوت باشند و تغییر کنند. در برخی از مکان ها مانند بیابان ها شنی می توانید از خطوط سایه ای تپه های شنی برای عکاسی استفاده بهتر و بهینه تری نمایید.

فرصت ها

بسیاری استدلال می‌کنند که عکاسی یک حرفه پردرآمد و پر از افراد با امکانات مالی است. و قطعا در برخی موارد، بویژه هنگامی که به عکاسی تبلیغاتی می‌آید، می‌تواند صادق باشد. اگر ما دو عکاس ماهر را انتخاب کنیم و آن‌ها را در یک جنگل با تجهیزات و بودجه‌های مختلف برای کار قرار دهیم، انتظار می‌رود که یکی با لوازم و منابع بهتر عکس‌های بهتری به دست خواهد آورد.

منابع

مطالعه در مورد عکاسان حرفه ای و داشتن ارجاعات در ذهنتان، در رشد عکاسی شما کمک بسیار اساسی است. بسیار ساده است که فکر کنیم ما اولین کسی هستیم که این یا آن پروژه را درک می‌کنیم. این روزها، سطح عکاسی بسیار بالا رفته‌است – بسیاری از عکاسان حرفه ای در اطرافتان وجود دارند. در اینجا، در زندگی عکاسی، شما می‌توانید بسیاری از عکاسان جوان را پیدا کنید که این کار را درست انجام می‌دهند، در حالی که برای بسیاری از ما، سال‌ها تمرین برای رسیدن به جایی که امروز هستند طول کشید.

حالت

یک عکاس با روحیه شاد باشید. آن کاری را که دوست دارید انجام دهید. همواره به ندای درون خود توجه کنید و در راستای آن بهترین عکس ها را ثبت نمایید

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

خطوط در بسیاری از سوژه ها ایجاد می‌شوند – گاهی خطوط هدایتگر که ترکیب‌بندی را هدایت می‌کنند، و دیگر موانع برای بخش‌بندی یک عکس. آن‌ها همچنین بر احساس و ساختار یک تصویر تاثیر می‌گذارند.

چگونه از خطوط برجسته در ترکیب‌بندی خود استفاده کنید

بارزترین اثر این خطوط این است که آن‌ها چشم بیننده را هدایت می‌کنند. آن‌ها از یک قسمت از عکس به عکس دیگر، اغلب از پیش‌زمینه گرفته تا پس‌زمینه اشاره می‌کنند. به همین دلیل است که احتمالا از “خطوط هدایتگر” قبل  از میان عکس عبور کرده و آن را به هم متصل می‌کند، شنیده‌اید.

برخی از معمول‌ترین خطوط، جاده‌ها، حصارها، رودخانه‌ها، دره‌های باریک، و غیره هستند. آن‌ها بطور فیزیکی از طریق فضا حرکت می‌کنند، نه تنها یک پیوند ترکیبی را از پیش‌زمینه به پس‌زمینه، بلکه ایجاد مسیر واقعی که شما برای رسیدن به آنجا در دنیای واقعی دنبال می‌کنید، ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که آن‌ها در ترکیب‌بندی بسیار قدرتمند هستند. آن‌ها به بیننده مسیری بسیار دقیق برای دنبال کردن از طریق یک تصویر می‌دهند.

زمانی که شما یک عکس را ترکیب‌بندی می‌کنید، چند راه برای استفاده از خطوط راهنما وجود دارد. اول، شما می‌توانید آن‌ها را سوژه اصلی عکس خود قرار دهید، فضای زیادی را اشغال کرده و سطوح بالایی از توجه را به خود جلب کنید. این کاراز موارد مهم عکاسی به شمار می روند.

ساختار برای عکس

ترکیب‌بندی تماما در مورد ساختار است. شما عناصر یک تصویر را سازماندهی می‌کنید تا پیام خود را تا جایی که ممکن است به طور موثر انتقال دهید. خطوط در میان بهترین ابزار در جعبه شما قرار دارند تا این اتفاق بیفتد.

اگر یک جاده پیش‌زمینه و پس‌زمینه یک عکس را به هم وصل می‌کند، شما فقط یک ساختار ترکیبی ایجاد می‌کنید. اگر یک ابر سوژه شما را احاطه می‌کند و چشم بیننده را به مرکز یک تصویر هدایت می‌کند، این یک نتیجه – ساختاری برای ترکیب‌بندی شما است.

چگونه از خطوط به عنوان موانع استفاده کنیم

اگر با درستی برخورد نشود، می‌تواند بالا و پایین یک عکس را به روشی ناخوشایند تقسیم کند. به همین دلیل است که اغلب به دنبال افق‌های آرام، یا مواردی که در آن یک عنصر متفاوت بین آسمان و زمین می‌گذرد تا آن‌ها احساس ارتباط بیشتری (مثلا، رعد و برق، رنگین‌کمان، یا ابر)داشته باشند – و توجه داشته باشید که همه اینها، خودشان، می‌توانند خطوط پیشرو در نظر گرفته شوند)

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

بعضی مواقع شما به عنوان یک بیننده ممکن است از بعضی تصاویر بیشتر خوشتان بیاید. بعضی از تصاویر گیرایی بیشتری دارند و ذهن شما را بیشتر درگیر می کنند. بعضی از عوامل اصلی در عکاسی در این امر دخیل هستند.

نور

کلمه عکاسی به معنای نقاشی با نور است. کیفیت نور مستقیما بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد. نور نرم، نور شدید، نور گرم، نور خنک، نور رامبراند، نور زیبایی و غیره وجود دارد. نورسنج دوربین شما می‌تواند شدت نور را اندازه‌گیری کند، اما تنها شما می‌توانید کیفیت نور را قضاوت کنید. هیچ معادله برای ارزیابی کیفیت نور وجود ندارد – این صرفا یک قضاوت زیبایی‌ شناختی است. چطور یک فرد یاد می‌گیرد که این قضاوت را بکند؟ با مطالعه عکاسی و نقاشی خوب، تماشای این که چگونه عکس ها برای استفاده از احساسات روشن می‌شوند. عکاسان خوب، کلید خوبی در نور خوب هستند. زمانی که نور خوب را می‌بینند، یک سوژه برای عکاسی پیدا می‌کنند. زمانی که سوژه خوبی می‌بینند، منتظر نور خوب هستند (یا آن را با نورپردازی استودیو و غیره)ایجاد می‌کنند.

ترکیب

ترکیب‌بندی، چیدمان سوژه‌ها در یک عکس است. یک ترکیب‌بندی خوب، چشم بیننده را به سفر در طول یک عکس جلب می‌کند. یک ترکیب‌بندی ضعیف، چشم را به نقطه‌ای هدایت می‌کند که در آن گیر کرده باشد.

احساس

دست‌ها بر روی مهم‌ترین جنبه هر عکس، توانایی آن در استفاده از یک واکنش احساسی است. این پاسخ آن چیزی است که باعث می‌شود شما بیشتر از دیگران به چند عکس نگاه کنید، شاید حتی تصمیم بگیرید که یک نسخه چاپی از آن را بخرید و آن عکس را روی دیوار خود آویزان کنید. پاسخ می‌تواند هر چیزی از شادی به افسردگی، گرما، سردی، آرامش و وحشت باشد. می‌تواند حس کنجکاوی و یا فراخوانی برای عمل باشد. این می‌تواند به سادگی یک عکس غذا باشد که باعث می‌شود دهان شما آب بیافتد.

خلاقیت

خلاقیت تماما در مورد دیدن یک سوژه به روشی است که دیگران انجام نمی‌دهند. این در مورد اصل بودن است. عکاسانی که کار آن‌ها برجسته است، به این دلیل که اصیل هستند، این کار را انجام می‌دهد.

موارد زیادی وجود دارند که در عکاسی مهم هستند و باعث می شوند که عکس های شما بیشتر دیده شوند. شما با تمرین و عکاسی زیاد باید بتوانید یک عکس منحصر به فرد را خلق نمایید

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

بعضی مواقع شما به عنوان یک بیننده ممکن است از بعضی تصاویر بیشتر خوشتان بیاید. بعضی از تصاویر گیرایی بیشتری دارند و ذهن شما را بیشتر درگیر می کنند. بعضی از عوامل اصلی در عکاسی در این امر دخیل هستند.

نور

کلمه عکاسی به معنای نقاشی با نور است. کیفیت نور مستقیما بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد. نور نرم، نور شدید، نور گرم، نور خنک، نور رامبراند، نور زیبایی و غیره وجود دارد. نورسنج دوربین شما می‌تواند شدت نور را اندازه‌گیری کند، اما تنها شما می‌توانید کیفیت نور را قضاوت کنید. هیچ معادله برای ارزیابی کیفیت نور وجود ندارد – این صرفا یک قضاوت زیبایی‌ شناختی است. چطور یک فرد یاد می‌گیرد که این قضاوت را بکند؟ با مطالعه عکاسی و نقاشی خوب، تماشای این که چگونه عکس ها برای استفاده از احساسات روشن می‌شوند. عکاسان خوب، کلید خوبی در نور خوب هستند. زمانی که نور خوب را می‌بینند، یک سوژه برای عکاسی پیدا می‌کنند. زمانی که سوژه خوبی می‌بینند، منتظر نور خوب هستند (یا آن را با نورپردازی استودیو و غیره)ایجاد می‌کنند.

ترکیب

ترکیب‌بندی، چیدمان سوژه‌ها در یک عکس است. یک ترکیب‌بندی خوب، چشم بیننده را به سفر در طول یک عکس جلب می‌کند. یک ترکیب‌بندی ضعیف، چشم را به نقطه‌ای هدایت می‌کند که در آن گیر کرده باشد.

احساس

دست‌ها بر روی مهم‌ترین جنبه هر عکس، توانایی آن در استفاده از یک واکنش احساسی است. این پاسخ آن چیزی است که باعث می‌شود شما بیشتر از دیگران به چند عکس نگاه کنید، شاید حتی تصمیم بگیرید که یک نسخه چاپی از آن را بخرید و آن عکس را روی دیوار خود آویزان کنید. پاسخ می‌تواند هر چیزی از شادی به افسردگی، گرما، سردی، آرامش و وحشت باشد. می‌تواند حس کنجکاوی و یا فراخوانی برای عمل باشد. این می‌تواند به سادگی یک عکس غذا باشد که باعث می‌شود دهان شما آب بیافتد.

خلاقیت

خلاقیت تماما در مورد دیدن یک سوژه به روشی است که دیگران انجام نمی‌دهند. این در مورد اصل بودن است. عکاسانی که کار آن‌ها برجسته است، به این دلیل که اصیل هستند، این کار را انجام می‌دهد.

موارد زیادی وجود دارند که در عکاسی مهم هستند و باعث می شوند که عکس های شما بیشتر دیده شوند. شما با تمرین و عکاسی زیاد باید بتوانید یک عکس منحصر به فرد را خلق نمایید

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

در مورد نور و نحوه نوردهی بحث های زیادی انجام شده است. اما کیفیت نور یه مقوله جدا از نوردهی عکاسی به شمار می رود.

شما به عنوان یک هنرمند و یا عکاس، ممکن است مرجع خاصی در خصوص کیفیت نور نداشته باشید و یا حتی ممکن است بپرسید که کیفیت نور به چه معنا است. هنرمندان بصری (نقاشان، هنرمندان طراح، مجسمه سازان، عکاسان)می‌توانند در مورد طول نور صحبت کنند، اما یک اجماع در مورد آنچه که “نور خوب” یا “نور بد” را تشکیل می‌دهد می‌تواند مبهم باشد. به طور خلاصه کیفیت نور ممکن است معانی مختلفی برای عکاسان مختلف داشته باشد و شاید معنای متفاوتی در مراحل مختلف در فرآیند اکتشاف داشته باشد. واقعیت این است که ممکن است همیشه “بهترین کیفیت نور” وجود نداشته باشد که برای همه شرایط و یا محبوب همه عکاسان قابل ‌اجرا باشد.

نور به عنوان ابزار فیزیکی لازم و ابزار زیبایی‌شناسی برای ترجمه تصویر هنری به تصویری آنچه را که هنرمند در زمان باز کردن شاتر احساس می‌کند، نشان می‌دهد. بسیاری از عکاسان منظره ممکن است به وسیله نور “جادویی” توصیف و قسم بخورند که بیان کردن در کلمات دشوار است، اما آن‌ها قطعا وقتی آن را می‌بینند، آن را میفهمند و درک می کنند. کیفیت نور در عکاسی تبلیغاتی نیز بسیار مهم و اثر گذار است شما باید به دقت در این مورد وسواس به خرج دهید.

در ایجاد یک عکس منظره، کیفیت نور با دو خاصیت مرتبط به هم تشکیل می شود: جهت گیری نور و دمای رنگ. اما چرا این دو خاصیت؟ جهت نور، کیفیت مهم وسایه‌ها *، کنتراست *، و بافت * را در چشم‌انداز مشخص می‌کند. سایه‌ها، به نوبه خود، چیزی هستند که عمق، شکل و بعد را در صحنه ایجاد می‌کنند و ممکن است یک حالت تحریک‌کننده و احساسات را نسبت به عکس ابراز کنند. اگر شما یک عکاس مبتدی هستید قبل از هر چیزی باید ویژگی های مختلف نور را درک کنید.

موارد مهم در خصوص کیفیت نور:

نورپردازی جانبی

سایه ها

روشنایی محیط

روشنایی جلوی سوژه

دمای رنگ

نور ابزاری است که از طریق آن عکاس باید دید هنری را به یک عکس تبدیل کند. کیفیت نور را می توان به روش‌های مختلف توصیف کرد و همیشه متناسب با دسته‌های مرتب تعریف‌شده نیست و قطعا در توصیفات هم پوشانی وجود دارد. با این حال، یکی از این ویژگی‌ها را تعریف می‌کند، قطعا می‌تواند معانی مختلفی از نظر عکاسان مختلف داشته باشد که تجربیات و اهداف زندگی متفاوتی دارند، اما چیزی که مهم است عکاس باید از طریق نور بتواند یک عکس منحصر به فرد را خلق نماید

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

در مورد نور و نحوه نوردهی بحث های زیادی انجام شده است. اما کیفیت نور یه مقوله جدا از نوردهی عکاسی به شمار می رود.

شما به عنوان یک هنرمند و یا عکاس، ممکن است مرجع خاصی در خصوص کیفیت نور نداشته باشید و یا حتی ممکن است بپرسید که کیفیت نور به چه معنا است. هنرمندان بصری (نقاشان، هنرمندان طراح، مجسمه سازان، عکاسان)می‌توانند در مورد طول نور صحبت کنند، اما یک اجماع در مورد آنچه که “نور خوب” یا “نور بد” را تشکیل می‌دهد می‌تواند مبهم باشد. به طور خلاصه کیفیت نور ممکن است معانی مختلفی برای عکاسان مختلف داشته باشد و شاید معنای متفاوتی در مراحل مختلف در فرآیند اکتشاف داشته باشد. واقعیت این است که ممکن است همیشه “بهترین کیفیت نور” وجود نداشته باشد که برای همه شرایط و یا محبوب همه عکاسان قابل ‌اجرا باشد.

نور به عنوان ابزار فیزیکی لازم و ابزار زیبایی‌شناسی برای ترجمه تصویر هنری به تصویری آنچه را که هنرمند در زمان باز کردن شاتر احساس می‌کند، نشان می‌دهد. بسیاری از عکاسان منظره ممکن است به وسیله نور “جادویی” توصیف و قسم بخورند که بیان کردن در کلمات دشوار است، اما آن‌ها قطعا وقتی آن را می‌بینند، آن را میفهمند و درک می کنند. کیفیت نور در عکاسی تبلیغاتی نیز بسیار مهم و اثر گذار است شما باید به دقت در این مورد وسواس به خرج دهید.

در ایجاد یک عکس منظره، کیفیت نور با دو خاصیت مرتبط به هم تشکیل می شود: جهت گیری نور و دمای رنگ. اما چرا این دو خاصیت؟ جهت نور، کیفیت مهم وسایه‌ها *، کنتراست *، و بافت * را در چشم‌انداز مشخص می‌کند. سایه‌ها، به نوبه خود، چیزی هستند که عمق، شکل و بعد را در صحنه ایجاد می‌کنند و ممکن است یک حالت تحریک‌کننده و احساسات را نسبت به عکس ابراز کنند. اگر شما یک عکاس مبتدی هستید قبل از هر چیزی باید ویژگی های مختلف نور را درک کنید.

موارد مهم در خصوص کیفیت نور:

نورپردازی جانبی

سایه ها

روشنایی محیط

روشنایی جلوی سوژه

دمای رنگ

نور ابزاری است که از طریق آن عکاس باید دید هنری را به یک عکس تبدیل کند. کیفیت نور را می توان به روش‌های مختلف توصیف کرد و همیشه متناسب با دسته‌های مرتب تعریف‌شده نیست و قطعا در توصیفات هم پوشانی وجود دارد. با این حال، یکی از این ویژگی‌ها را تعریف می‌کند، قطعا می‌تواند معانی مختلفی از نظر عکاسان مختلف داشته باشد که تجربیات و اهداف زندگی متفاوتی دارند، اما چیزی که مهم است عکاس باید از طریق نور بتواند یک عکس منحصر به فرد را خلق نماید

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

عکاسی تبلیغاتی یک از رقابتی ترین رشته های عکاسب به شمار می رود. مهم ترین دلیل این امر  شاید این باشد که عکاس در این رشته از عکاسی می تواند مستقیما کسب درآمد کند . امروزه شرکت های مختلف میلیون ها دلار صرف تبلیغات محصولات و خدمات خود می کنند تا بلکه بتوانند فروش بیشتری از محصولات خود داشته باشند.

در واقع آن ها از طریق تبلیغات می خواهند به مخاطبان خود بگویند که محصولاتشان نسبت به سایر رقبا بهترین است. یک عکاس تبلیغاتی باید بتواند با هوش و ذکاوت خود به آن ها در این مسیر کمک کند.

عکاسی تبلیغاتی رشته ای از عکاسی  است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا  شرکت ها عکاسی می‌کند. او باید بتواند در عکس خود از یک محصول ساده یک شاهکار خلق نماید.

اگر می خواهید یک عکاس تبلیغاتی موفق باشید ابتدا باید بازار را بشناسید و بدانید که مشتریان در جستجوی چه محصول یا خدماتی هستند. هر عکس را به خوبی ببینید و مطالعه کنید. تصاویر روی بیلبوردهای تبلیغاتی را مورد مطالعه قرار دهید و تیزررهای تبلیغاتی خوبی و با دقت نگاه کنید.

در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، باید به نحوی باشد که مذهن مخاطب را خیلی سریع درگیر کند. معجزه عکاسی در تبلیغات به این شکل است که به ساده ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می رساند. در این شاخه ازعکاسی ، عکاسان معمولا سعی می کنند تا ضمن تاکید بر جنبه های مثبت کالا و یا حتی مهمترین جنبه کاربردی کالا و با در نظر گرفتن طیف مخاطب اقدام به تهیه عکسی نماید تا بتواند کالا را در دید بیننده به یک نیاز تبدیل نماید که البته برای تحقق این امر می بایست عکاس یک تجربه بالا را در این زمینه داشته باشد و حتی در علم روانشناسی و جامعه شناسی نیز گریزی داشته باشد. به همین دلیل است که عکاسان تبلیغاتی مطرح دنیا خودشان به یک تیم تبلیغاتی تبدیل شده اند.

بیشترین شکل عکاسی تبلیغاتی از اجسام بیجان صورت می پذیرد در واقع شما نیازمند یک استودیو عکاسی هستید تا بتوانید امور عکاسی را به راحتی انجام دهید.

نکته آخر

تبلیغات در هر مکانی قابل اجرا است و می توان کالا و خدمات را براحتی معرفی کرد. امروزه اکثر تبلیغات تنها شامل چند کلمه و یک عکس هستند. بنابراین عکس شباید به گونه ای قوی باشد که تا مدت ها ذهن مخاطب را درگیر نماید

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

اصلی ترین ویژگی عکاسی ماکرو ، عکاسی از سوژه در فاصله نزدیک است. در حالیکه نزدیکی دوربین به سوژه منجر به ثبت یکه تصویر منحصر به فرد می شود اما این نوع عکاسی نیز چالش های تکنیکی خاص خود را دارد.

یکی از بزرگترین چالش های موجود در این روش  برای عکاسان ماکرو دستیابی به فوکوس شارپ برای تمام عناصر مهم صحنه است. در واقع وجود عمق میدان در عکس بررسی می شود.

واژه ی عمق میدان به منطقه ای در جلو و یا پشت  نقطه ای از سوژه اشاره میکند که روی آن عمل فوکوس تنظیم شده است و فوکوسی شارپ ارائه میدهد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که کنترل عمق میدان نقش بسیار برجسته ای را در عکاسی ماکرو ایفا می کند.

چرا بسیاری از عناصر تصویر تار می شود؟ دلیل این کار به خاطر فوکوس ضعیف نیست این به خاطر تکنیک فوکوس ضعیف نیست. دقت به تصویر نگاه کنید متوجه خواهید شد که فوکوس اصلی روی چشم  جیرجیرک متمرکز شده است و این انتخاب بسیار مناسبی برای عکاسی حتی از انسان نیز می باشد.  فقدان جزییات شارپ نتیجه ی عمق میدان ناکافیست و قسمت هایی که باید وضوح داشته باشند و با جزییات بیشتری نمایش داده شوند بسیار سطحی و تار هستند و جزییات شارپ را فقط در قسمت های جزیی و بی مورد تصویر می بینیم و از فوکوس روی سوژه اصلی خارج شده ایم.

درک عمق میدان DOF

قبل از اینکه بخواهیم یک عمق میدان خوب را در عکس ثبت نماییم باید عواملی را که ممکن است در عکاسی ماکرو نگران کننده باشند را بشناسیم. عمق میدان به سه عامل اصلی بستگی دارد : اندازه دیافراگم ، فاصله کانونی و فاصله از سوژه.

وقتی هر کدام از این دو متغیر ثابت شوند دیافراگم کوچکتر باز می شود و منجر به عمق میدان بزرگتر می شود همچنین استفاده از فاصله کانونی بیشتر عمق میدان کمتری را پوشش می دهد و عکاسی از فواصل نزدیک به سوژه به معنی  یک عمق میدان کوچکتر است.

عکاسی ماکرو در درجه اول فقط به دو عامل اندازه دیافراگم و بزرگنمایی بستگی دارد .در هر مقدار دیافراگم ، نسبت بزرگنمایی بالاتر ، عمق میدان کوچکتر می شود. و این را توضیح می دهد که چرا عمق میدان در ماکرو بسیار سطحی و کم عمق است ; حقیقتا بزرگنمایی ها بسیار بزرگتر از هر نوع دیگری از عکاسی است.

وقتی عکاسان چنین عمق میدان سطحی را می بینند ناخوداگاه فکر میکنند که دیافراگم در حالت بسیار وایدی تنظیم شده است.

شما به عنوان یک عکاس مبتدی می بایست با تمرین و عکاسی زیاد توانایی خود را افزایش دهید. عکاسی ماکرو یکی از لذت بخشترین رشته های عکاسی به شمار می رود که می تواند حتی یک سرگرمی عالی برای شما باشد

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

در عصر حاضر تبلیغات شکل و شمایل نو و تازه تری را به خود گرفته است. طراحی و ساخت انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی یکی از روش های مدرن تبلیغاتی به شمار می روند.

این روزها ساخت انیمیشن تبلیغاتی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. با توجه به استفاده همه اقشار جامعه از شبکه های اجتماعی و استفاده از خدمات اینترنتی شما می توانید از این فضای بزرگ ارتباطی برای معرفی محصول و یا خدمات خود استفاده بهینه نمایید. ساخت انیمیشن در کرج راهکار بسیار منسابی برای جذب مخاطب بیشتر و فروش بیشتر محصولات شما باشد.

با ساخت یک انیمیشن ذهن مخاطبین را به سمت خود جذب نمایید

اگر شما می خواهید در فضای مجازی و اینترنت یه محتوای منحصر به فرد و عالی را داشته باشید به گونه ایی که ذهن مخاطب همواره به سمت شما باشد باید از انیمیشن استفاده نمایید.انیمیشن تبلیغاتی فرصت‎های زیادی در اختیار برند شما قرار می‎دهد تا آنچه را که به نفع کسب و کارتان است، به شکلی که سود بیشتری نصیبتان کند،‌ برای مخاطبان بازگو کنید.

ساخت انیمیشن هزینه کمتری را برای شما دارد

ساخت انیمیشن تبلیغاتی نسبت به ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج هزینه کمتری را برای شما خواهد داشت . البته باور عمومی اینطور نیست. از طرف دیگر با توجه به تأثیر جادویی و خاصی که پخش انیمیشن تبلیغاتی در جذب مخاطب و کسب مشتری بیشتری دارد،‌ بودجه‏‌ای که برای ساخت انیمیشن تبلیغاتی صرف می‏‌شود،‌ بهترین سرمایه‎گذاری است که می تواند موفقیت برند را در بلند مدت به دنبال داشته باشد. همین عامل نمونه تاثیر ساخت یک انیمیشن در فروش بیشتر شما خواهد بود.

ماندگار بیشتر برند شما در ذهن مخاطب و مشتری

شما با ساخت یک انیمیشن منحصر به فرد می توانید یکه ماندگاری خوب و عالی را در ذهن مخاطب داشته باشید. انیمیشن با تولید یک فضای خاص تا مدت ها ذهن مخاطب شما درگیر خواهد کرد.

ساخت یک انیمشن عالی باعث می شود که شما چند پله از رقبا جلوتر باشید . یک کارکتر منحصر به فرد می تواند ذهنیت مخاطبین را به سمت شما تغییر دهد. شما می توانید با ساخت انیمیشن در کرج همواره در اوج باشد

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

قرن بیست و یکم به عنوان “عصر هوشمند” شناخته می‌شود. گوشی هوشمند در این دهه به سرعت تکامل یافت و به موفقیت بزرگی تبدیل شد و به همین خاطر عکاسی با تلفن همراه توسعه سریعی پیدا کرد.

گوشی‌های هوشمند امروزی مجهز به ویژگی‌ها و مشخصات عالی هستند، از پردازنده‌های سریع گرفته تا نمایشگرهای با رزولیشن بالا هستند.

توصیه‌ هایی برای عکاسی توسط گوشی هوشمند:

گوشی‌های هوشمند وقتی که شروع به عکاسی می کنند، بسیار قدرتمند عمل می کنند، که شامل دوربین‌های ساخته‌شده بسیار عالی است. با وجود این که حسگرهای کوچکی دارند، اغلب گوشی‌های هوشمند با لنزهای کوچک و فشرده مجهز شده‌اند که قادر به ارائه تصاویر شارپ هستند که می‌توانند مستقیما با بسیاری از نقاط و از نظر کیفیت تصویر با دوربین عکاسی رقابت کنند.

عکاسی گوشی هوشمند

گوشی های هوشمند می توانند جایگزین های مناسبی برای دوربین های عکاسی باشند . اگر شما کسی باشید که دوست دارد همواره در همه حال و همه جا عکاسی کند شاید به همراه داشتن یک دوربین عکاسی کار سختی باشد مخصوصا اگر از لنزهای متعدد نیز استفاده نمایید. شما با داشتن یک گوشی هوشمند که دارای دوربین با کیفیت بالا است می توانید همه لحظات را ثبت نمایید چون گوشی های هوشمند از وزن و ابعاد کمی برخوردار هستند و به راحتی به همراه شما جابجا می شوند.

هنگامی که برای عکاسی با یک تلفن همراه آماده می شوید نمی توانید کارهای بزرگی را انجام دهید. منظور این است که نباید انتظار داشته باشید که کیفیت عکس با دوربین های عکاسی برابری کند اما با اینحال، شما می‌توانید کارهای زیادی با یک گوشی هوشمند انجام دهید. در حقیقت، با عکاسی توسط موبایل شما زیاد در مورد لوازم خود نگران نباشید و تمرکز خود را بر روی عکاسی و ترکیب‌بندی خود بیشتر تمرکز دارید، که اغلب منجر به عکس‌های زیبا می شود در حالیکه شاید شما تلاش زیادی برای ثبت عکس نکرده باشید.

هنگامی که چند عکس خوب با گوشی خود ثبت می کنید، می‌توانید آن‌ها را مستقیما با گوشی خود پردازش کنید. توسعه‌دهندگان برنامه‌های فوق‌العاده‌ای را برای گوشی های هوشمند ایجاد کرده‌اند و شما می‌توانید بیشتر ویرایش را بدون استفاده از کامپیوتر انجام دهید.

عکاسی با گوشی هوشمند کاری لذت بخش و جذاب است که شما می توانید همیشه آن را انجام دهید

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

طراحی و چاپ کاتالوگ برای هر کسب و کاری متفاوت است. یعنی باید طراحی به نحوی انجام گیرد که متناسب با نوع کسب کار شما مرتبط باشد.
مثلا تولید کننده محصولات آرایشی باید کاتالوگ خود را با عکس هایی از محصولاتی مانند صابون و شامپو و انواع کرم ها طراحی نماید و تولیدکننده مواد غذایی از محصولاتی مانند برنج و لپه و انواع حبوبات طراحی و چاپ نماید.
در کاتالوگ هرچقدر عکس ها و مطالب جذاب تر باشند مخاطب  شما خیلی راحت تر و بهتر می تواند برای خرید تصمیم گیری نماید در واقع باید به نحوی باشد که جوابگوی سوالات آن ها باشد .

اطلاعاتی که در اکثر کاتالوگ ها چاپ می شود را می توان به عکس های با کیفیت محصولات و توضیح در مورد چگونگی مصرف و نحوه تولید آنها و در بعضی اوقات به قیمت آن اشاره کرد . این اطلاعات اغلب برای مصرف کنندگان اصلی است و در بعضی مواقع نیز برای فروشندگان استفاده می شود.

اکنون می خواهیم توضیح مختصری در مورد چاپ کاتالوگ در کرج بدهیم. می توانیم به این اشاره کنیم که چاپ کاتالوگ در کرج اغلب به روش چاپ افست انجام می گیرد و در بعضی موارد که مشتری نیاز به چاپ کاتالوگ فوری و یا تعداد کم کاتالوگ دارد به روش دیجیتال کاتالوگ را چاپ و تولید می کنیم . البته لازم به ذکر است که کیفیت چاپ افست کاتالوگ بسیار بالاتر از چاپ دیجیتال کاتالوگ است و پیشنهاد می شود برای چاپ کاتالوگ از چاپ افست استفاده نمایید.

انواع طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج به ترتیب زیر می باشد:

لت دار

منگنه ای

سیمی

نوع لت دار کاتالوگ بیشترین استفاده را در طراحی دارد. در طراحی کاتالوگ در کرج از سایزهای بزرگ نیز استفاده می شوند. لت دارها یا دو لت یا سه لت یا چهار لت هستند و در بعضی موارد به ۵ و ۶ و… هم می رسند.

نوع کاتالوگ منگنه ای نیز بیشتر در بروشورها استفاده می شوند. کاتالوگ ها به ندرت منگنه ای هستند و بیشتر سیمی و لت دار طراحی و چاپ می شوند.

نوع سیمی کاتالوگ و بروشور به دلیل هزینه بالایی که در طراحی و چاپ دارند، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

این سه نوع از بروشور و کاتالوگ از انواع کاغذی آن ها بودند که بیشترین مورد استفاده را دارند و اکثر شرکت ها از این سه نوع برای چاپ کاتالوگ در کرج استفاده می کنند، اما یک نوع دیگر از کاتالوگ و بروشور وجود دارد که کمتر در کرج و ایران تولید می شود و عمومیت زیادی ندارد و آن هم کاتالوگ و بروشورهای الکترونیکی است

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

لنزهای تله فوتو یا لنزهای “زوم شده” ابزارهای عالی برای تقریبا هر نوع عکاسی هستند، اما استفاده از آن‌ها لزوما آسان نیستند. به طور خاص، لنزهای تله فوتو هر دوربین را بزرگ می‌کنند و عمق میدان بسیار نازک‌تر در مقایسه با لنزهای واید فراهم می‌کنند. با این حال، اجازه ندهید که این کار شما را متوقف کند.

تله فوتو یک روش منحصر به فرد برای نمایش جهان دارند – که ممکن است برای عکس‌های شما ایده‌آل باشد.

 روی جزئیات تمرکز کنید

لنزهای تله فوتو بر روی جزئیات کوچک‌تر که در یک صحنه مشخص تمرکز می کند، بسیار مفید هستند.

از آنجا که لنزهای تله فوتو دارای چنین میدان باریکی از دید هستند، گرفتن تنها یک برش نازک از جهان را آسان‌تر می‌کنند. در هر چیزی از جنگل‌های انبوه گرفته تا فضای باز یک لنز تله فوتو به شما اجازه می‌دهد ایجاد عکس‌های انتزاعی

شاید برخی از عکاسان بنا به دلایل شخصی استفاده از یک لنز تله فوتو،  برای ایجاد عکس‌های انتزاعی یا نیمه انتزاعی بکار می برند.

از آنجا که تله فوتو می‌تواند جزئیات را به خوبی در برخی مناظر جدا کند، شما قادر خواهید بود یک تکه کوچک از صحنه را ثبت کنید که به طور کامل متن را حذف می‌کند که در واقع تعریف همان عکاسی انتزاعی است. زمان‌های دیگر، حتی اگر نمی‌توانید متن را به طور کامل حذف کنید، باز هم با عکسی که بر روی اشکال و الگوها تمرکز دارد، به جای تصویر کاملا دقیق یک صحنه، سر و کار دارید.

عمق بخشیدن به عمق میدان

اگر زوم کنید، عمق میدان شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

با یک لنز اولترا واید ، ثبت یک منظره کامل در عمق میدان بسیار آسان است. حتی یک دیافراگم میانه‌رو کل صحنه را با سطوح بسیار بالایی از جزئیات از هشت فوت تا بی‌نهایت بالا خواهد برد.

لنزهای تله فوتو برای عکاسی منظره فوق‌العاده هستند، اما اگر می‌خواهید کل صحنه شارپ باشد، سوژه شما باید کاملا دور باشد! شما گاهی اوقات می‌توانید دسته تمرکز کنید اگر آنچه را که می‌خواهید به دست نیاورید، اما این می‌تواند یک تکنیک وقت گیر باشد، و برای برخی مناظر به سرعت در حال حرکت ممکن نیست.

استفاده از عمق میدان کم

بدترین حالت – یا، اگر خوشبین هستید، بهترین سناریو – باید با یک عمق میدان کم کار کنید.

عمق میدان کم یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های عکاسی است، و به طور همزمان، بیشتر قسمت‌های آزار دهنده در مورد لنزهای تله فوتو. اگر می‌خواهید همه چیز در عکس شما شارپ به نظر برسد، این عمق میدان باریک می‌تواند یک دردسر باشد؛ اگر می‌خواهید یک پس‌زمینه نرم – تار را ثبت کنید، عالی است.

مراقب دوربین باشید

لنزهای تله فوتو عادت ناخوشایندی به سنگین کردن کردن دوربین دارند.

به عنوان مثال، اگر شما یک لنز با تکنیک ضعیف دارید، یک لنز واید انگل هرگز نمی‌تواند مشکل را نشان دهد – اما یک لنز تله فوتو می‌تواند فورا آن را آشکار کند.

واضح است که لنزهای تله فوتو ابزار فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند دقیقا همان نگاهی را که بعد از آن، بسته به صحنه، ایجاد می‌کنند، فراهم کنند.

البته، شما مجبور نیستید یک عکاس منظره باشید تا از استفاده از لنزهای تله فوتو لذت ببرید. عکاسان پرتره اغلب از “زوم” استفاده می‌کنند، یا، اگر شما یک عکاس ورزشی / حیات وحش هستید، یک لنز تله فوتو می‌تواند به شما کمک کند که بر روی کوچک‌ترین جزئیات صحنه خود فوکوس کنید، و با سوژه دور مواجه شوید

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

سرعت شاتر یکی از سه ستون عکاسی به شمار می رود ، دو مورد دیگر دیافراگم و ایزو است. شاتر برای دو چیز خاص مسئول است: تغییر روشنایی عکس شما، و ایجاد افکت‌های نمایشی با حرکات منجمد و یا حرکت مات.

شاتر دوربین چیست؟

سرعت شاتر به دلیل چیزی که به عنوان یک شاتر دوربین شما شناخته می‌شود، وجود دارد – که به سادگی، یک پرده در مقابل سنسور دوربین است که تا زمان عکاسی دوربین بسته می‌ماند. زمانی که دوربین عکس می‌گیرد، شاتر باز می‌شود و به طور کامل سنسور دوربین را در معرض نور قرار می‌دهد که از لنز شما عبور کرده‌ است. بعد از اینکه سنسور در حال جمع‌آوری نور است، شاتر فورا بسته می‌شود، و نور را از برخورد به سنسور باز می‌دارد. دکمه‌ای که دوربین را روشن می‌کند نیز “شاتر” یا “دکمه شاتر” نیز نامیده می‌شود، زیرا باعث می‌شود شاتر باز و بسته شود.

سرعت شاتر چیست؟

سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین شما باز است، و نور را بر روی سنسور دوربین قرار می‌دهد. در اصل، این چند وقت است که دوربین شما برای گرفتن عکس صرف می‌کند. این چند تاثیر مهم در نحوه ظاهر تصاویر شما دارد.

زمانی که از یک  شاتر طولانی استفاده می‌کنید، به نوردهی کردن سنسور خود برای مدت قابل‌توجهی از زمان پایان می‌دهید. اولین اثر بزرگ ، تاری حرکتی است. اگر سرعت شاتر شما طولانی است، سوژه‌های متحرک در عکس شما در طول مسیر حرکت محو خواهند شد. این اثر اغلب در تبلیغات خودرو و موتورسیکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن حس سرعت و حرکت به بیننده از طریق مات کردن چرخ‌های متحرک انتقال داده می‌شود.

سرعت شاتر اندازه‌گیری شده

اکثر DSLR های مدرن و دوربین‌های بدون آینه می‌توانند سرعت تا ۴۰۰۰ / ۱ ثانیه را کنترل کنند، در حالی که برخی می‌توانند سرعت بسیار سریع‌تر ۸۰۰۰ / ۱ ثانیه و سریع‌تر را کنترل کنند. از طرف دیگر، طولانی‌ترین سرعت شاتر در بیشتر DSLR ها یا دوربین‌های بدون آینه معمولا ۳۰ ثانیه است. شما می‌توانید با استفاده از محرک‌های کنترل از راه دور، در صورت لزوم از یک سرعت طولانی‌تر استفاده کنید.

سرعت شاتر و نوردهی

اثر مهم دیگر شاتر در نوردهی است، که به درخشندگی یک تصویر مربوط است. اگر از یک سرعت شاتر طولانی استفاده می‌کنید، سنسور دوربین شما مقدار زیادی نور را جمع‌آوری می‌کند، و عکس حاصل کاملا روشن خواهد بود. با استفاده از یک سرعت شاتر سریع، سنسور دوربین شما تنها در معرض یک بخش کوچک نور قرار دارد، که منجر به یک عکس تیره‌تر می‌شود

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

هرچه بیشتر به عکاسی بروید، متوجه خواهید شد که همه چیز در مورد احساسات است. هر تصمیمی که می‌گیرید  هر بخش از فرآیند فکری شما – فقط به یک دلیل اهمیت دارد، فضای مثبت و منفی. این دو عنصر عکاسی به دلیل احساساتی که حمل می‌کنند، مهم هستند.
بنابراین، چه چیزی مثبت و منفی است و چگونه می‌توانید از آن‌ها برای بهبود کار خود استفاده کنید؟

فضای مثبت و منفی چیست؟

همه چیز در مورد چیزی است که در یک عکس برجسته است. کدام بخش از تصویر بیش‌ترین توجه را جلب می‌کند؟ کدام یک از این موارد در پس‌زمینه محو می‌شوند؟

فضای مثبت بخشی از عکسی است که از محیط اطرافش می‌پرد. این شامل سوژه شما می شود، به عنوان مثال همراه با سایر حوزه‌های قابل‌توجه از جزئیات است.

فضای منفی دقیقا برعکس قسمت‌های یک تصویر است که توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند، اطراف فضای مثبت را احاطه کرده و آن را به یک بافر تبدیل می‌کند.

ساده‌ترین مثال، نوشتن بر روی یک صفحه کاغذ است. کلمات به سمت ما می‌آیند، و پس‌زمینه هم اینطور نیست. بنابراین، کلمات فضای مثبت هستند، و پس‌زمینه فضای منفی است.

فضای مثبت

برخی عکس‌ها فضایی مثبت یا منفی نسبت به بقیه دارند. در زیر، چند عکس با مقادیر زیاد فضای مثبت نشان می‌دهیم، و توضیح می‌دهیم که چه چیزی آن‌ها را به این شکل می‌سازد.

جنگل پر ازدحام

در این مثال، تعداد زیادی از برگ‌ها و تنه‌های درختان در سراسر تصویر همه توجه را به خود جلب می‌کنند. هیچ پس‌زمینه “متحدی” در اینجا وجود ندارد. شما می‌توانید استدلال کنید که برخی از درخت‌های چراغانی شده در فاصله از این توصیف، که عادلانه است، برای مرکز تنه درختان نیز صادق است، که جزئیات بسیار کمی در تاریک‌ترین مناطق آن‌ها دارد – اما دوباره، تنها بخشی از عکس را تحت پوشش قرار می‌دهد. به غیر از این، بیشتر عکس دارای سطوح بالایی از بافت و جزئیات است. این یک تصویر شلوغ است.

معماری پاریس

این عکس یک مثال کتاب درسی از فضای بسیار مثبت است. کل تصویر جزئیاتی از بالا تا پایین دارد، بدون هیچ پس‌زمینه روشن. این یک تصویر بسیار پر هرج و مرج است – و این یک نکته است.

هر بخش از این تصویر توجه را به خود جلب می‌کند، اما هیچ کدام به طور قابل‌توجهی بیشتر از بقیه نیستند. این همه فضای مثبت است.

فضای منفی

فضای منفی در دنیای عکاسی به همان اندازه مهم است. حتی ممکن است مهم‌تر هم باشد، چون اگر می‌خواهید تصاویر ساده و موثر را ثبت کنید، مکان خوبی برای شروع است.

در زیر چند نمونه از عکس‌های فضای منفی و آنچه آن‌ها را بسیار موثر می‌سازد آورده شده‌است.

یک سنجاقک و آسمان

این یک مثال روشن از ترکیب فضایی منفی است. عکس خیلی خالی است حتی برای عکاسی مینیمالیستی هم خوب نیست.

تنها دو بخش از تصویر توجه قابل‌توجهی را به خود جلب می‌کنند: سنجاقک و گیاه. هر چیز دیگری در تصویر فضای منفی است و در پس‌زمینه محو می‌شود.

در مقایسه، سوژه‌ها با محیط اطرافشان کم شده‌اند. آن‌ها اساسا در فضای خالی از فضای منفی شناور هستند. این یک بافر بزرگ در اطراف آن‌ها است و تاثیر زیادی بر وضعیت این تصویر دارد.

پیغام عاطفی فضای مثبت

فضای مثبت و منفی به این دلیل است که هر فرد یک پیام احساسی متفاوت را حمل می‌کند.

فضای مثبت چه احساسی را منتقل می‌کند؟ این دقیقا همان چیزی است که انتظار دارید: شلوغی، قدرت، حرکت، هرج و مرج. برخی از این احساسات ممکن است منفی به نظر برسند، اما آن‌ها مجبور نیستند که باشند. اگر می‌خواهید عکس شما فعال باشد، با بسیاری از حوزه‌های مورد علاقه، فضای مثبت می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که بعد از آن هستید.

پیغام عاطفی فضای منفی

احساس فضای منفی دقیقا برعکس است. آن‌ها به عکس‌های شما حس آرامش و زیرکی می‌دهند. بسته به سوژه شما، آن‌ها می‌توانند به نظر تنهایی و یا با شکوه ظاهر شوند.

فضای منفی در عکاسی در حال حاضر بسیار محبوب است. بخشی از آن باید با پشت عکس‌ها با فضای منفی زیادی ارتباط داشته باشد – آن‌ها احساسی بسیار عمیق و زیبایی دارند – و بخش دیگری تنها واقعیت ساده سایز صفحه است.

مردم به عکس‌های کوچک‌تر در دنیای امروز نگاه می‌کنند. یک عکس شلوغ و آشفته می‌تواند در یک چاپ بزرگ و یا روی یک صفحه نمایش بزرگ خوب کار کند، اما وقتی صفحه شما سه اینچ عرض دارد، ممکن است از هم جدا شود. با این حال، عکس‌های فضای منفی در اندازه‌های کوچک، و گاهی بهتر از حد معمول کار می‌کنند.

در عکاسی صنعتی این روش بسیار کاربرد دارد. شما به عنوان یک عکاس صنعتی باید با توجه به کسب و کار و یا محصول مورد نظر یک فضای مثبت و یا منفی را خلق نمایید

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر

برکسی پوشیده نیست که فصل پاییز بسیاری از عکاسان را به زیباترین مکان‌های جهان جذب می‌کند. عکاسی از شاخ و برگ پاییز یک تجربه ای است که بدون پاداش نیست، چون فرصت‌های بسیار منحصر به فردی را در هنگام ثبت تصاویر خیره کننده ارائه می‌دهد.

برای پیدا کردن یک مکان مناسب برای عکاسی شما راه های زیادی را پیش رو دارید. معمولا پارک ها بزرگ شهری با درختان انبوه می تواند گزینه مناسبی برای عکاسی باشند. اما اگر دنبال ماجراجویی بیشتری هستید حتما به جنگل بروید. چون در آنجا شما فضای بسیار بزرگتری را در اختیار دارید و می توانید سوژه های زیادی را پیدا کنید و از نور به خوبی استفاده کنید.

در طلوع آفتاب بهترین عکس بگیرید

اگر بتوانید زود بیدار شوید، شانسی برای ثبت چیزی واقعا منحصر به فرد و جالب وجود دارد. در طول فصل پاییز، شب‌ها معمولا خیلی سرد می‌شوند و مه به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. چنین تغییرات دمایی شدیدی می‌تواند در برخی از موارد در عکاسی شما تاثیر بگذارد. اگر نزدیک یک دریاچه عکس می‌گیرید، ممکن است ببینید که بخار از آن خارج می‌شود، که باعث می‌شود صحنه حتی برای عکاسی جذاب‌تر شود. و با هوای صاف در اطراف شما هیچ مشکلی نخواهید داشت که از کوهستان‌های دور در صحنه استفاده کنید.

تا بعد از غروب آفتاب آنجا بمانید

شاید تصور کنید که این کار خسته کننده است اما بدانید واقعا ارزش خود را پس از ثبت یک عکس عالی نشان خواهد داد. معمولا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد از غروب آفتاب فضای بسیار زیبایی را در محیط شاهد خواهیم بود که شما می توانید از این فرصت به خوبی استفاده نمایید و با ترکیب شاخ و برگ درختان با آن نور بعد از غروب عکس های منحصر به فردی را به تصویر بکشید.

عکاسی از شاخ و برگ درختان یک روش عالی برای تنوع در عکاسی شما به شمار می رود. چون باعث می شود شما به دنبال مکان خاصی بگردید و در همین جستجو ها می توانید موارد زیادی را بیاموزید و عکس های منحصر به فردی را ثبت نمایید.

در انواع عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی شما می توانید از جاذبه های طبیعی نیز بهره ببرید. استفاده فضای باز و مخصوصا شاخ و برگ درختان می تواند عکس های زیبایی را خلق نماید

 

منبع : کرج تیزر



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کرج تیزر
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد